Dedikasi istimewa untuk permata hati kami...

Wednesday, December 8, 2010

Trip to Langkawi - Part 3

Sambungan dari Part 2

Alkisahnya... tak banyak yang aku boleh ceritakan dalam part 3 kali ni sebab hari tersebut merupakan hari terakhir kami di Langkawi. Kami check-out dari resort seawal jam 9.00 pagi dan sempat breakfast dulu sebelum sampai ke Langkawi Airport.

Alhamdulillah, proses check in di airport tak ada masalah. Staf Air Asia tak check pun isi bagasi kami. Risau jugak kalau kena additional tax untuk kain batik ke ape ke. Tapi nasib baik tak ada. Kami dikenakan charge untuk lebihan bagasi kami sebanyak RM60 untuk 32kg beg! Naik Air Asia ni memang tak boleh nak shopping banyak la... nasib baik kami tak borong pinggan mangkuk dan utensils yang berat-berat. Kalau tak, mau kena bayar lebih dari tu.


pose kat Langkawi Airport

Gambar solo aku kat atas ni ada sedikit 'kekurangan'. Bila aku tengok balik pict ni dalam kamera keesokan harinya, baru aku perasan gelang emas pemberian mak aku kat pergelangan tangan kanan dah tak ada! Maknanya, mungkin gelang emas tu dah tercicir masa kat resort atau pun dekat Langkawi Airport. Aku ada call pihak resort lepas tu, tapi diorang tak ada jumpa gelang tu.. (tak taula samada housekeeper dorang ada jumpa tapi tak ngaku ke ape..wallahua'lam)... Aku redha je lah. Dah tak ada rezeki, nak buat camana... Cuma terkilan sebab gelang tu mak aku hadiahkan sempena dapat result best dalam SPM tahun 2000. Bayangkan, dah 10 tahun usia gelang tu! Sape tak sayang weh...

Alkisahnya... inilah cerita trip kami sekeluarga. InsyaAllah, aku akan datang lagi ke Langkawi (mungkin bawak baby pulak) coz banyak lagi tempat menarik tak dapat nak cover dengan tempoh 3 hari 2 malam... Rasanya, selain pantai yang cantik, keistimewaan Langkawi ni ialah dari segi syurga membeli-belah ajela... Sesiapa yang memang kaki shopping, ini adalah tempat wajib untuk korang lawati.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...