Dedikasi istimewa untuk permata hati kami...

Saturday, July 10, 2010

Sakit

Sepanjang minggu ni ummi dapat rasa kelainan dalam diri ummi. Kadang-kadang ummi rasa sakit di bawah perut, tapi mujurlah sakit tu datang kadang-kadang je dan sekali lalu.. kalau bangun tidur pagi ummi susah nak kencing (kencing tak lawas), angin pulak banyak yang keluar, paling ketara ummi cepat lapar dan penat.

Ummi dah tak boleh diet sangat seperti sebelum ummi mengandung. Sekarang ummi dah kena fikir tentang baby. Kena makan bila rasa lapar. Kalau dulu, bila ummi lapar je ummi tahan sampai ummi rasa boleh tahan. Sepanjang minggu ni, ummi dah mula minum susu untuk ibu-ibu mengandung. Dua kali sehari - pagi dan malam. Hari pertama dan kedua, ummi masih boleh telan lagi susu ni, tapi hari seterusnya ummi dah rasa loya dan tak mau minum susu. Tapi ummi kena teruskan jugak. Peliknya ummi hanya rasa nak muntah bila minum susu pada waktu pagi je. Ummi cakap pada diri ummi, "aku ada 8 bulan lagi nak harungi, suka ke tak suka ke wajib minum susu demi baby".

Abi banyak bagi sokongan kepada ummi. Abi belikan ummi kurma, apa yang ummi nak makan abi pergi cari dan belikan. Hujung minggu ni, ummi dan abi nak pergi cari kismis, kurma dan badam. Semua makanan ni elok untuk perkembangan baby dalam perut.

Ermm.. harap-harap minggu-minggu seterusnya kesihatan ummi baik dan dijauhkan dari simptom-simptom 'morning sickness' dan sakit-sakit lain.. Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...