Dedikasi istimewa untuk permata hati kami...

Wednesday, July 10, 2013

Misi Mencari Breakfast Table & Bar Stool

Alkisah, aku dah mengidam nak dapatkan breakfast table yang boleh plug in kat dinding dan sepasang bar stool sebagai pelengkap.
Hari-hari, kat set meja makan comel di ruang tamu aku tu la kami anak beranak mengadap rezeki, kalau dinner or lunch time mungkin agak praktikal, tapi kalau breakfast, macam tak best jer...especially waktu hari bekerja. Itu belum tambah lagi problem alas meja yang cepat nau kotor sebab hari-hari guna kan...

Aku perlukan meja kecik yang praktikal dan jimat ruang dan memudahkan aku nak serve direct dari dapur aku. Almaklum waktu pagi kan busy nak bersiap gi kerja lagi, nak prepare breakfast buat sang suami lagi... jadi kalau ada breakfast table letak kat dapur kan ke praktikal... masak2 terus serve kat dapur je... tak yah gi angkat pinggan bagai ke ruang tamu.

Makanya pencarian bermula...

Last weekend pergi IKEA, dapatlah merembat meja ni. Boleh lipat bila tak guna, tapi kena drill dinding la nak kasi lekat. Praktikal dan jimat ruang kan... Sesape berkenan boleh dapatkan di IKEA. Harga RM149 (agak mahal, tapi dah aku nak jugak...pejam mata je la... kayu solid birch ye uolls, bukan particle board, kalau kena air insyaAllah tak kembang)
Breakfast table dah dapat... misi mencari bar stool pulak... 

Aku sangat2 berkenan design moden cenggini... Tapi harganya mak aii...ratusan ringgit sebijik uolls... very over the budget...

IKEA punya murah sket kalau design yang ini... tapi waktu aku pergi hari tu...licin, kosong, yillek pochik...habis suda! Nak tunggu stok baru masuk ntah bila...

Daku kechiwa... jadi aku pergilah survey2 kat kedai perabot berdekatan rumah, tapi semua harga RM100 lebih sebijik... Akhirnya aku ambil yang paling simple dan murah tapi masih tak semurah IKEA stool kat atas ni...huhuhuhu (pejam mata saje la)


Tak sabar nak suruh encik hubby pasangkan... Nak2 dah masuk bulan puasa ni... Boleh dirasmikan masa bersahur nanti...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...