Dedikasi istimewa untuk permata hati kami...

Saturday, March 30, 2013

Review Kedai Lampu

Kali ni saya nak tulis sikit review tentang salah satu kedai lampu hiasan yang glamor di kalangan blogger-blogger kita. Terletak di Puchong bersebelahan Highway - House of Lighting nama kedainya.


Bila baca cerita blogger lain yang pernah shopping di sini, rata-rata yang kata lampu-lampu yang terjual di kedai ni tersangatlah murahnya sampai orang dari Kedah, Penang, Perlis pun sanggup turun ke sini semata-mata nak dapatkan lampu idaman. Oleh kerana dek terpengaruh, saya pun ke sana. Konon-konon nak tengok sendiri dan mencari kipas dan lampu untuk rumah baru tu nanti.

Tapi beberapa minggu sebelum tu saya dah pun pergi ke sebuah lagi kedai lampu hiasan yang glamor di mudah.my. Silver Star Lighting yang terletak di The 19 USJ City Mall. Saya google jugak untuk cari info pasal kedai ni, tapi tak jumpa pun review dari blogger-blogger. Tak glamor kot di kalangan blogger.


Kalau tengok lokasinya, seriau jugak nak pergi uolls! Macam mahal jer... Tapi setelah pergi, sempat jugak la saya membeli 2 unit lampu hiasan chandelier dan 1 unit floor lamp chandelier jugak dengan harga yang agak ok juga bagi saya. Tak sangka jugak, tempat macam eksklusif, tapi harga not bad.

 RM 168 x include bulb ye...

Yang ni saya beli 2 unit dengan harga RM98 seunit x include bulb.

Berbalik kepada cerita House of Lighting tadi, setelah setengah jam berada dalam kedai yang macam sardin tu uolls (maklumla glamor, ramai org datang), saya cuma beli sebijik kipas alpha vannus yang kembang kuncup ni dengan harga RM261 include bulb. Memang murah, sebab kat tempat saya ada kedai jual RM300, ada kedai jual sampai RM500!. Lampu-lampu kat situ memang banyak yang cantik2, tapi harganya pada saya tak lah semurah yang digembar-gemburkan. Lebih murah di kedai lampu yang saya beli di USJ tadi. Tapi kelebihan House of  Lighting ni, harga kipas memang sangat2 murah berbanding di luar, ruang kedai besar, banyak pilihan.


Kesimpulannya, saya memang akan datang lagi ke House of Lighting untuk cari lagi kipas untuk ruang tamu, sebab yang atas ni nak letak dalam bilik tidur utama. Untuk bilik tidur lain, saya pakai je kipas lama yang dibawa dari rumah sewa dulu. Tapi kalau nak beli lampu, saya prefer Silver Star Lighting. Berbaloi-baloi!

P/S : Saya letak harga kat item yng saya beli bukan untuk menunjuk ye... manalah tau, harga tu boleh jadi panduan untuk viewer lain yang tengah plan nak membeli lampu/kipas atau tengah mencari-cari kedai mana yang murah.

3 comments:

  1. Haa...? Mcm sardin eh..esok nk g nih...lcomel kipas kuncup tuu...

    ReplyDelete
  2. Hai ummi! i'm faiq's ummi too! :))

    sis,nk tanya,warmer & sterilizer jingle jungle tu ok x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. warmer & sterilizer tu ok jer...
      setakat ni pakai takde pulak masalah...
      and murah jugak...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...