Dedikasi istimewa untuk permata hati kami...

Tuesday, October 18, 2011

SAMPAINYA HATI MEREKA...


Semalam kita dikejutkan dengan berita kejadian tragik yang berlaku di China dimana seorang budakperempuan berumur 2 tahun yang dilanggar oleh dua buah kenderaan dan kemudiannya diabaikan dan dipandang sebelah mata oleh orang-orang yang lalu lalang disitu... Lokasi seperti di sebuah pasar borong...

Video ni kali pertama saya lihat di facebook. Secara jujurnya, saya tak tengok sampai habis pun video ni... Saya terus stop bila melihat budak perempuan tu tak diendahkan oleh orang yang berada di sana... hati saya sebak dan saya menangis di office waktu tu bila mengenangkan kesakitan maha dasyat yang dialaminya. Bayangkan budak 2 tahun terpaksa menanggung kesakitan tak sepadan dengan keupayaan tubuhnya... Ya Allah....

Luluh hati saya bila saya tengok ibu dan bapanya meraung dalam laporan berita Buletin Utama malam semalam. Saya sebagai ibu faham dengan apa yang dirasai kedua ibu bapa budak tersebut. Mesti terbuku kekesalan yang teramat sangat dalam hati...

Saya berdoa semoga seluruh ahli keluarga saya diselamatkan oleh Allah s.w.t daripada perkara-perkara yang tidak diingini dan Allah selamatkan anak dan suami saya sepanjang hidup mereka. Amin....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...