Dedikasi istimewa untuk permata hati kami...

Wednesday, October 13, 2010

Pemeriksaan Gigi

Hari ni ummi ada appointment dengan doktor gigi di klinik kerajaan untuk pemeriksaan gigi bagi ibu-ibu mengandung. Ummi sampai di klinik seawal jam 7.20pagi dan terus ambil angka giliran. Alhamdulillah orang belum ramai sangat yang datang. Ummi giliran yang ke-10. Ummi ingatkan ada chance nak balik awal, rupanya tak dapat. Doktor gigi hanya sampai di klinik jam 9.15pagi. Haih doktor pun lambat. Orang dah makin ramai datang sampai tak cukup tempat duduk. Perut ummi pun dah berkeriuk-keriuk tanda lapar. Kesian baby.... Ummi sengaja tak mau jamah sebarang makanan, cuma cukup segelas air kosong je untuk elak mulut berbau. Ye lah, kita nak jumpa doktor gigi kenalah pastikan mulut kita bersih dan tak berbau tengik. Betul tak?

Jam 9.45pagi, giliran ummi sampai. Nasib baik ummi tak lama sangat dalam bilik pemeriksaan tu. Doktor cuma cek biasa-biasa je. Cuma nak tengok kedaan gigi macamana. Doktor cakap gigi ummi cantik, cuma ada bekas tampalan je. Doktor nasihatkan ummi jaga gigi bateul-betul dan dia cakap lagi bila dah ada anak, sentiasa bersihkan gusi, mulut dan lelangit baby dengan kain basah walaupun baby masih belum tumbuh gigi lagi. Tak sampai 5 minit ada dalam bilik tu, ummi pun boleh balik. Alhamdulillah semua ok.

Minggu depan, hari yang sama, ummi ada appointment dengan doktor pregnancy pulak. Harap-harap dapat scan baby minggu depan and kalau ada rezeki dapat tengok jantina baby. Baby, please don't shy-shy ye.... tunjukkan anu mu itewww hehehe....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...